FAQ
Kan ik mijn artikelen retourneren?
Niet tevreden? Je hebt tot 14 kalenderdagen na levering de tijd om één of meerdere artikelen te retourneren.
Let op: retourzendingen zijn enkel mogelijk als de artikelen:
- ongedragen en ongewassen zijn
- in originele staat verkeren, inclusief prijskaartje en labels
Artikelen die niet teruggenomen worden:
- Gedragen of gewassen stukken
- Artikelen zonder accessoires, onderdelen of originele verpakking
- Artikelen met ongewenste geuren (bv. rook, lichaamsgeur, huisdieren…)
- Artikelen die om hygiënische redenen niet retour kunnen (bv. ondergoed, kousen in set)
- Beschadigde, bevuilde of onvolledige artikelen
Let op: Professionele klanten (geen consumenten) hebben geen herroepingsrecht.
Hoe werkt retourneren?
Als je een account hebt
Gebruik de retourmodule in je profiel:
- Log in op je account
- Klik op “Mijn retours”
- Selecteer de artikelen die je wil retourneren of omruilen
- Kies voor een terugbetaling (vul je rekeningnummer in) of een tegoedbon
- Duid aan of je:
- het artikel zelf terugbrengt naar een winkel
- of het gratis terugstuurt via bpost met een retourlabel
- Klik op “maak retour aan”
Let op:
- Je hebt 14 dagen om je retour af te ronden
- Na aanmaak ontvang je automatisch een retourlabel per mail
- Nog geen label na 2 werkdagen? Mail naar retours@artexfashion.be
Post-retour?
- Verpak het artikel opnieuw
- Kleef het label over het oude
- Breng het naar een bpost-punt
- Je ontvangt een bevestigingsmail zodra wij je retour hebben ontvangen
Besteld als gast?
- Download het retourformulier via de site
- Vul het in en mail het naar retours@artexfashion.be
- Je ontvangt een retourlabel
- Verpak het artikel + voeg het ingevulde formulier & de bestelbon toe
- Breng je pakket naar bpost
Bij een correcte retour, ontvang je een bevestiging en terugbetaling binnen 3 werkdagen.
Is retourneren gratis als klant?
Ja, als klant kan je de artikelen retourneren zonder kosten via de post.
Ons retouradres is: Krommebeekpark 39, 8800 Roeselare.
Wanneer ontvang ik een terugbetaling van mijn retour?
Kies je voor terugbetaling?
Dan storten we het bedrag van de geretourneerde artikelen, inclusief de oorspronkelijke verzendkost, terug binnen 3 werkdagen na ontvangst én goedkeuring van je retour.
Let op: bij gedeeltelijke retour wordt de verzendkost niet terugbetaald.
Andere mogelijke keuzes
- Een tegoedbon ter waarde van het geretourneerde artikel, te gebruiken in onze winkels.
- Omruiling voor hetzelfde of een ander artikel.
Hoe weet ik dat mijn retourpakketje is toegekomen bij Artex Fashion?
Zodra we je retour ontvangen en goedgekeurd hebben, brengen we je hiervan per mail op de hoogte.
Nog niets gehoord na 2 weken? Neem dan contact met ons op via retours@artexfashion.be.
Kan ik omruilen in plaats van terugbetaling bij retour via post?
Ja, dat kan!
Je kan het artikel omruilen voor:
- Hetzelfde item in een andere maat
- Een ander artikel (eventueel met opleg)
💡 Duurder artikel?
Je ontvangt een mail met een betaalverzoek. Je betaalt via:
- Overschrijving
- Of een beveiligde betaal-link
Zodra we je betaling ontvangen hebben, sturen we het nieuwe artikel op + ontvang je een track & trace.
💡 Goedkoper artikel?
Je krijgt het verschil terugbetaald of als je dat kiest als tegoedbon.
Wat als mijn artikelen beschadigd zijn of verkeerde artikelen geleverd werden?
Controleer bij ontvangst altijd of je bestelling volledig en correct is. Is er iets mis met de maat, kleur of is het artikel beschadigd? Neem dan meteen contact op via webshop@artexfashion.be en voeg duidelijke foto’s toe.
Stuur niets terug zonder voorafgaand schriftelijk akkoord van Artex Fashion. Na ons akkoord kan je:
- een retourlabel per mail ontvangen
- of de artikelen zelf terugbrengen naar een Artex Fashion winkel
Je hebt daarna de keuze uit:
- Volledige terugbetaling
- Omruiling voor hetzelfde artikel of een alternatief
💡 Duurder artikel?
Je ontvangt een mail met een betaalverzoek. Je betaalt via:
- Overschrijving
- Of een beveiligde betaal-link
Zodra we je betaling ontvangen hebben, sturen we het nieuwe artikel op + ontvang je een track & trace.
💡 Goedkoper artikel?
Je krijgt het verschil terugbetaald of als je dat kiest als tegoedbon.